Kópé Fajáték webáruház

Önfeledt játék, vidám tanulás

Játékok és könyvek

Hírlevél

Szeretném, hogy kapcsolatban maradjunk, ezért hozzájárulok, hogy a kopefajatek.hu webáruháztól hírlevelet kapjak.
Elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot
Bla bla bla társajáték DJ08462Bla bla bla társajáték DJ08462
Bla bla bla társajáték DJ08462
Bla bla bla társajáték DJ08462
Bla bla bla társajáték DJ08462

Bla bla bla társajáték DJ08462


5860 Ft
5 munkanap
Leírás

Érvelj és nyerj! A kreatív és meseszép játékairól méltán kedvelt DJeco beszédes játéka. Ki tudod vágni magad minden helyzetben? Ebben a játékban az lesz a győztes, akinek a legjobb az asszociációja, és azt meggyőzően el is tudja magyarázni.

Ajánlott életkor:             7-99

Játékosok száma:         3-5… sok fő

A doboz tartalma:          240 kártya, egy dobókocka

A játék célja:                 a legtöbb kártyát megszerezni

A játék előkészülete: a játék kezdetekor döntsük el, hogy időre játszunk (a meghatározott idő leteltével az a játékos nyer, akinél a legtöbb kártya van), vagy pontokat gyűjtünk (ilyenkor közösen állapodjunk meg abban a pontszámban, mely a győzelemhez szükséges)

Mindenki kap 5 kártyalapot. A többit lefordítva az asztal közepére helyezzük. Ez lesz az ún. központi pakli.

Játékszabályok: a legidősebb játékos kezd, ennek a körnek ő lesz a bírája. Dob a dobókockával. A dobókocka rajza fogja eldönteni, hogy a többi játékosnak az alábbi 3 játék közül melyiket kell játszaniuk:

 

Kártya-asszociáció (dobókocka tyúk-tojást mutat): a játékkör bírája az asztal közepén álló pakliból felfordít egy kártyát. A többi játékosnak logikai kapcsolatot kell találnia a felfordított kártyalap és egy, a saját kezében tartott kártyalap között. (Pl: ha a játékkör bírája a tehenes kártyát fordítja fel, akkor a játékosok asszociálhatnak a tejre – a tehén adja, egy kacsára – mint másik tanyasi állatra, vagy egyszerűen egy vidéki tájképre.) Mindenkinek ki kell választania egy lapot a kezében tartottak közül, és óramutató járásával megegyezően maga elé kell tenni – és MEGMAGYARÁZNI, hogy milyen összefüggés áll fenn a játékvezető által húzott és a játékos által a saját lapjai közül kiválasztott között.

Természetesen nem mindig könnyű a kézben tartott lapok közül megtalálni a megfelelő asszociációt!

A játékvezető – tetszése szerint – kiválasztja, hogy melyik játékostársának a legszellemesebb, legtalálóbb az asszociációja. A győztest a játékvezető úgy díjazza, hogy neki adja azt a kártyát, melyhez az asszociációkat kellett társítani – így ez már egy megnyert pontot jelent.

A nyert kártyákat mindenki külön pakliba gyűjti!

Ezután minden játékos a már használt lapját a központi pakli aljára rakja, és a tetejéről húz egy újabbat. Így megint 5 lap lesz mindenkinél.

Új kör kezdődik, a következő játékos dob a dobókockával, és ő lesz a játékkör bírája.

Történetszövés (a dobókocka egy könyvet ábrázol): A játékvezető felfordítja a legfelső kártyát. Aztán a játékosok a kézben tartott lapjaik közül kiválasztanak kettőt; a felfordított (összesen három) lapok alapján kell értelmes történetet alkotni.

Pl: a kihúzott kártya: kacsa

A játékos választása: gyümölcstálat és rágózó lányt ábrázoló kártya

A játékos által alkotott történet: egy gyümölcsízű rágóból fújtam buborékot, és amikor kipukkant a „rágólufi”, háp-háp hangot adott ki.

Ily módon mindenki elmondja a saját történetét. A játékkör bírája dönt, kié volt a legszellemesebb történet. A győztes újból megkapja a játékkör bírájától az általa felfordított kártyát (a példánk alapján a kacsa-kártyát). A megnyert kártya újból plusz pontot ér a kört nyerő játékosnak. (A történetalkotás nehezebb, ha a játékvezető által húzott kártyát utolsónak kell beilleszteni a kitalált történetbe!)

A történetalkotás után minden játékos a központi pakli aljára csúsztatja mind az 5 kártyáját, és a pakli tetejéről 5 újabbat húz.

Aztán a következő játékos dob a dobókockával és ő lesz a következő játékkör bírája.

Ki vagyok én? (a dobókocka egy mosolygó arcot ábrázol): Minden játékosnak a kezében lévő kártyák közül választania kell egyet, mely szerinte leginkább kifejezi az ő személyiségét, leginkább jellemző rá. A kiválasztott kártyákat lefordítva minden játékos az asztal közepére teszi és összekeverik azokat. (A kör játékvezetője nem tehet kártyát!) A játékvezető felfordítja a kártyákat és megpróbálja annak a játékosnak visszaadni, akitől a kártya származik – természetesen a játékvezetőnek INDOKOLNIA kell, hogy a visszaadott kártya alapján miért épp az adott játékosra gondolt! A játékvezető annyi kártyát (pontot) nyer, ahány játékos esetében pontosan kitalálta, kitől származott a kártya.

Azokat a kártyákat, amelyeket a játékvezető nem talált el, a központi pakli aljára kell csúsztatni, és azok a játékosok, akik nem 5 kártyával rendelkeznek, kiegészítik a kézben lévő kártyáik számát 5-re.

Aztán egy következő játékos kerül sorra: dob a dobókockával.

 

Ki nyer? Aki a legtöbb kártyát nyerte!                                                                                Jó játékot!

Életkor
5-7 éves korig
7-10 éves korig
10-12 éves korig
Fiúnak vagy lánynak?
Fiúknak ajánljuk
Lányoknak ajánljuk
Fiúknak és lányoknak is ajánljuk

Vélemények

Még senki sem nyilvánított véleményt erről a termékről.

Legnépszerűbb márkáink