Kópé Fajáték webáruház

Önfeledt játék, vidám tanulás

Játékok és könyvek

Csótánypóker

Csótánypóker kártyajáték

"A Bödösbogár Póker" a hagyományos póker játék és a blöffölős kockajátékok ötletéből indul ki, és fergeteges parti-játékként vonult be a játék történelembe.
Array
3490 Ft
Leírás

"A Bödösbogár Póker" a hagyományos póker játék és a blöffölős kockajátékok ötletéből indul ki, és fergeteges parti-játékként vonult be a játék történelembe. A játékosok megpróbálnak annyi kártyát a többi játékosnak átadni, amennyit csak lehetséges. Az első olyan játékos, aki négy ugyanolyan bogarat ábrázoló kártyát kap, elveszíti a játékot. A győzelemhez jól kell egy kis csavaros ész, jó adag emberismeret és sok-sok blöff.

 

A DOBOZ TARTALMA
• Játékszabály
• 64 kártya 8 különböző állatfajta motívumával 8 különböző színben

 

A JÁTÉK LÉNYEGE ÉS CÉLJA
A játékosok megpróbálnak minél több kártyát „rásózni” a többiekre: a soron lévő játékos saját lapjai közül felajánl egyet valamelyik társának, hangosan bemondva, hogy a felajánlott kártya milyen állatot ábrázol – ez az állítás azonban lehet igaz vagy hamis. Akit sikerül megtéveszteni, megkapja a kártyát.
Az első olyan játékos, akire sikerül négy egyforma bogarat ábrázoló kártyát „rásózni”, vagy akinek már nincs a kezében kártya, amikor sorra kerül, elveszíti a játékot.

 

A JÁTÉK ELŐKÉSZÍTÉSE
A kétszemélyes változat előkészítésére és játékmenetére vonatkozó szabályokat lásd alább.
Megkeverjük a 64 kártyát, és képpel lefelé kiosztjuk őket a játékosoknak. Nem baj, ha esetleg nem jut mindenkinek ugyanannyi kártya.
A JÁTÉK MENETE
A kezdőjátékos (nevezzük Márknak) kiválaszt egyet a kezében lévő kártyák közül. Lefordítva leteszi az asztalra, odatolja egy általa választott játékostársa (jelen esetben Anna) elé, majd azt állítja például, hogy „csótány”. Anna két lehetőség közül választhat:
1. Elfogadja a kártyát
Anna úgy dönt, elfogadja a kártyát. Mielőtt felfordítaná, hangosan tippelnie kell, hogy Márk állítása „igaz” vagy „hamis”.
„Igaz”-at mond Anna, ha elhiszi, hogy a kártya valóban azt az állatot ábrázolja (ebben az esetben egy csótányt), amelyet Márk  mondott.
„Hamis”-at mond, ha kétségbe vonja Márk állítását. Ha Annának igaza van (az állítás valóban igaz, ill. hamis), Márk kapja meg a kártyát. Ha Anna téved, neki kell megtartania a kártyát.
2. Továbbadja a kártyát
Anna nem szeretné elfogadni a kártyát, inkább továbbadja. Ebben az esetben megnézheti úgy, hogy a többiek ne lássák, majd ezután áttolhatja egy másik játékos elé, akinél még nem járt (pl. Évához). Ekkor Anna megerősíti Márk állítását (vagyis, hogy csótány), vagy egy új állítást kell tennie (például hogy „nem is, ez igazából poloska”).
… most Éva is két lehetőség közül választhat stb.
A kártyát addig lehet továbbadni (természetesen mindig csak olyan játékosnak, akinél még nem járt), amíg egyszer minden játékoshoz el nem jutott. Ezért az utolsó játékos, akinek továbbadták a kártyát, már csak az első lehetőséget választhatja (vagyis el kell fogadnia a kártyát, és meg kell próbálnia kitalálni, igaz vagy hamis annak a játékosnak az állítása, akitől a kártyát kapta).

Az a játékos, akire sikerült „rásózni” a kártyát, felfordítva maga elé teszi.
A következő kört mindig az kezdi, akinek az utolsó kártya a nyakán maradt: kiválaszt és lefordítva letesz egy kártyát a kezében lévők közül.
A JÁTÉK VÉGE
A játék véget ér:
• ha valakire sikerül egy kvartettet (vagyis négy ugyanolyan állatot ábrázoló kártyát, pl. négy csótányt) rásózni. Ez a játékos a vesztes. A többi játékos osztozik a győzelemben.
• vagy akkor, ha a sorra kerülő játékosnak már nincs több kártya a kezében. Ez a játékos ebben az esetben nem tud kártyát kijátszani, és elveszti a játékot. A többiek itt is mind nyertesek.
JÁTÉKSZABÁLYOK KÉT JÁTÉKOS ESETÉN
Ha csak két játékos van, az alaposan megkevert pakliból lefordítva ki kell venni 10 kártyát anélkül, hogy megnéznénk őket. Figyelem! Ebben az esetben természetesen a játékosok nem élhetnek a 2. lehetőséggel (a kártyát nem tudnák továbbadni senkinek).
A játék véget ér:
• ha valakire sikerül egy kvintettet (vagyis öt ugyanolyan állatot ábrázoló kártyát, pl. öt csótányt) rásózni.
• vagy akkor, ha a sorra kerülő játékosnak már nincs a kezében kártya.
Mindkét esetben az említett játékos a vesztes.

 

Jó szórakozást!

 

Tervező: Jacques Zeimet
Fordítás: Mohácsi-Gorove Anna és Molnár László (Lacxox)

Életkor
5-7 éves korig
7-10 éves korig
10-12 éves korig
12 éves kortól
Fiúnak vagy lánynak?
Fiúknak ajánljuk
Lányoknak ajánljuk
Fiúknak és lányoknak is ajánljuk

Vélemények

Még senki sem nyilvánított véleményt erről a termékről.

Gyermekvilág cikkek

Maradjunk kapcsolatban!

Szeretném, hogy kapcsolatban maradjunk, ezért hozzájárulok, hogy a kopefajatek.hu webáruháztól hírlevelet kapjak.
Az Adatkezelési Tájékoztatót elolvastam és elfogadom.

Legnépszerűbb márkáink

Kövess minket a Facebook-on!